RSS-voog

Legolandi reis

Posted on

Hakkasime meie siit 6.06. laevaga Stockholmi poole sõitma ja hommikul kella 10-ks olimegi kenasti kohal. Tänu GPS-ile ei olnud ka probleemi õhtuks Taani, Horsensi linna Opuse hotelli kohale sõita. See võttis nii mõnegi hea tunni aega, kohale saime nii 8 paiku. Roosi oli viimasel sõidutunnil väga rahutu ja närviline, arusaadav ka, ega tema ju ei tea, miks vanemad on otsustanud teda terve päev otsa autos ringi sõidutada. Õnneks olid abiks kõdimängud ja krabisev raamat, kus ta juba täitsa huviga ja mitu korda jutti vaatas-kuulas, kus on kiisu, kala ja kilpkonn ja mis hääli nad teevad jms. Suureks abiks oli ka mu väänatud traadile tehtud pärlitest käevõru, mida ta aina mul käest rebis ja siis mina selle tagasi panin ja nii korda 100. Terve tee sadas vihma ja sõita oli üsna vastik, seda enam, et kohalik komme sõiduradasid kiirteel vahetada ilma suunatuld näitamata on pisut häiriv. Eriti, kui sa teises reas kimad 170-ga ja siis keegi otsustab rekkast mööda sõitma hakata 120-ga ja lihtsalt sulle ette vajub. Õnneks oskasime seda juba ette aimata hiljem, et nii võib juhtuda ja seetõttu kui paremal suurem punt autosid koos oli, võtsime ikka kiirust maha. Ma räägin nagu sääsk härjale, et “me kündsime”, kuna autot juhtis ikkagi Hr. Abikaasa. Tee ääres oli muidu “igav liiv ja tühi väli”, suured põllud ja mõned puud-põõsad ka vahel, Rootsis oli metsa ka näha, Taanis mitte eriti. Terve kiirtee äär oli võrkaiaga kaetud, et loomad teele ei jookseks. Ja tee ääres õitsesid lupiinid ja merikannid, nii ilus oli.

Hotelli kohale jõudes selgus, et meile on eraldatud tuba, kus on kaheinimesevoodi ja üks lahtikäiv tugitool. Õnneks pärast pisikest arupärimist anti meile veel üks samasugune tuba, mille eest maksma ei pidanud, olgugi, et see oli pisut eemal ja pisut nagu häiris, et ei saanud kõik koos olla kogu aeg. Aga no suurt vahet ka polnud, igatahes parem, kui viiekesi kolmes voodis. Hotell oli muidu väga moodne ja ilus ja ökotoitudega.

Järgmisel päeval oli taas hommik pilvine ja vihmane. Õnneks Legolandis ei sadanud. Ja Legoland oli väga lahe. Kõik karusellid jm atraktsioonid on tasuta, v.a. liikluslinnak. Igal pool tehakse sust karuselli peal pilte, mida siis võid hiljem endale osta. Kõik asjad on legodest ehitatud, v.a. karusellid ja atraktsioonid muidugi 🙂 .

Aga söök on jama. Friikad, kananagitsad, millel on väga halb maitse, lastele ka beebiporgandeid taldrikusse. Ongi nagu erinevad menüüd, nt friikad, nagitsad, beebiporgandid kolmeosalises taldrikus. Suur ports. Mina võtsin suure kalamenüü, kus olid friikad, pisut jääsalatit lollo rossoga ja majokaga, kalmaarirõngad nii 4 tk, kaks paneeritud kalapala ja üks suurem paneeritud kalafilee. Paneeringu koorisin ära ja fileed sõi Roosi ka. Aga muidu tekkis tunne, et ma ei taha enam iialgi friikaid näha, kuna me ju teel ka põhiliselt McDonaldsis sõime. Ja Legolandi restorani ei raatsinud sööma minna, kuna see tundus õite kallis paik olema. Hotellitoiduga õhtul ei olnud ma ka rahul, kuigi kohalikud õlled olid head. Hea toit oli Nyköpingi Scandic hotelli restoranis. Nyköpingis ööbisime tagasiteel, reedel oli shoppingupäev ja ka ühtlasi laevalemineku päev, et hommikuks kodus olla.

Kolmapäeval oli meie teine päev Legolandis, ja hommikul hotelli aknast välja vaadates tuli hirm peale: oodatud kauni suvepäeva asemel – õhuks oli ju taeva juba täiesti selgeks ja ilma soojaks teinud – vaatas vastu hallimast hallim hommik ja lauspadukas. Siiski, niikui Legolandi parklas autost välja saime, lakkas vihm nagu noaga lõigatult ja püsis sellisena järgmise hommikuni.

Kolmapäeva õhtul tahtsime Horsensis sööma minna, ka mu täditütre pere oli Soomest tulnud, et Legolandis käik tööreisiga ühildada, ja otsisime kohta, kus saaks lastega süüa. Suure peatänava ääres olid kõik sellised pisikesed õllepubid ja kõikjal suuremates kohtades olid menüüs hamburgerid ja friikad ja normaalset toitu nagu ei pakutudki. Sattusime ka kohta nimega “Vitus Bering Pub”, mis meid muidugi väga naerma ajas, see oli täiega räme taani kõrts, kus haises ja purjus mehed lärmasid sees. Lõpuks läksime hiina restorani ja saime seal korralikult kõhud head ja paremat täis puukida. Ka oli imelik see, et kell 6 õhtul olid linnatänavad praktiliselt inimtühjad.

Kui algul tundus, et oleks ikka võinud ka Kopenhaagenisse minna ja mine tea veel, kuhu, et 5 päeva on liiga lühike aeg, siis pärastpoole tundus, et sellise pisut alla-aastase titaga oli täitsa paraja pikkusega sõit. Põhieesmärk oli ikkagi Legolandis ära käia ja selle eesmärgi me ka täitsime. Lastele väga meeldis, nagu ka meile endile.

4 responses »

1. Taanis ongi tänavad kell 18 täitsa tühjad, sest kõik taanlased istuvad pidulikult ja pühalikult kodus õhtust sööma laua taga. Paari tunni pärast imbuvad jälle tänavatele 🙂

Vasta
  2. see seletab nii mõndagi 🙂

3. Lahe reis teil! Ootan juba pikisilmi meie “lastereisi”:)
    Aga Taanis jah, on minulgi selline kogemus, et kus siis inimesed on? Teine asi, mis Taanis jube on mu meelest, on see tohutu võileibade söömine. Kui ma peale 4-päevast reisi koju jõudsin, siis lubasin, et ei söö enam kunagi võileibu!

Vasta
  4. Väga lahe reis oli teil no ja lapsed võitsid kõige enam. Legholand ikka kõva sõna! Hotellis pole mul lapsed ööbinudki veel.